اخبار > وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی اکبر حقدوست را به عنوان معاون آموزشی این وزارتخانه منصوب کرد



متن این حکم به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر علی اکبر حقدوست
با توجه به سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی ، بدینوسیله بعنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید . انتظار می رود در آن جایگاه حساس موارد ذیل را که از قبل نیز شروع شده پیگیری و محقق فرمائید.
1- با توجه به تاثیر مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت ، جامعه محور شدن آموزش علوم پزشکی یک ضرورت اجتناب ناپذیرست. انتظار می رود با جدیت و همت بی وقفه مدل علمی این حرکت زیربنائی طراحی و اجرا شود. طرح جدید "هرخانه یک پایگاه سلامت " و ادغام آموزش جامعه نگر در این طرح بنیادین از آثار ماندگار در ایام باقیمانده دولت محترم خواهد بود.
2- بدلیل مشغله فراوان روسای محترم دانشگا ه ها پرداختن به بخش درمان و حل و فصل مشکلات مالی دانشگاه ها ، بخش آموزش دچار غفلت مزمن شده است .
اینجانب تلاش می کنم با اصلاح هرچه زودتر ساختار اداره دانشگاه ها و همچنین روان سازی گردش مالی و وصول مطالبات سازمان های بیمه گر از این دغدغه ها بکاهم . مع الوصف توجه ویژه جنابعالی به امر آموزش و نظارت مستمر بر کیفیت آن می تواند آموزش علوم پزشکی را از آسیب پذیری بیشتر برهاند.
ضروریست شیوه پذیرش دانشجو ، مهارت آموزی ، نحوه ارتقاء اساتید ، شیوه انتخاب هیئت بورد، طول دوره-های آموزشی ، نسبت و تعداد رشته ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، روش های انگیزشی و دهها مورد دیگر در دانشگاه ها بازنگری شود . سرعت عمل در این مباحث اساسی بسیار حائز اهمیت می با شد و ضروریست با نظر خواهی از اعضاء هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور با برگزاری نشست و تشکیل کمیته های متعدد هرچه زودتر راهکارهای اساسی را بیابیم.
3- در سال های اخیر بدلیل جایگاه اجتماعی و بعضا" اقتصادی رشته های علوم پزشکی تلاش در کسب صندلی در دانشکده ها تبدیل به رقابتی فراتر از رقابت های علمی گشته و مداخلات شیوه های غیر اخلاقی را سبب شده است . ضروریست با طراحی ساز و کارهای نظارتی مستمر و همکاری دستگاه های ذیربط به پایش این موارد بپردازید تا شائبه بی عدالتی در آموزش علوم پزشکی و بازشدن هرگونه روزنه ورود دانشجو با اهرم هائی غیر از هوشمندی و بضاعت علمی مرتفع گردد.
صندلی دانشگاه باید جایگاه فرزندان با استعداد کشور از همه اقشار و طبقات اجتماعی و بدون امکان استفاده از هرگونه رانت باشد.
4- حضور معاونین محترم آموزشی دانشگاه ها در مراکز درمانی و بیمارستان های دانشگاهی کمرنگ است . ضرورت دارد معاونین محترم آموزشی با سرکشی مستمر شیوه درمان در بیمارستان های دانشگاهی را ارزیابی و هرگونه کاستی را مرتفع نمایند.
شیوه درمان در بیمارستان دانشگاهی حاصل نحوه آموزش درست و یا نادرست است که معاونین آموزشی نقش اساسی در این امر مهم دارند.
5- اخلاق پزشکی بعنوان جزء تفکیک ناپذیر آموزش متاسفانه مورد توجه ویژه قرار نمی گیرد . در برخوردهای سرزده اینجانب به مراکز بیمارستانی بعضا" شاهد عدم رعایت موازین کامل اخلاقی در رده های مختلف می باشم. احترام به مردم اعم از بیمار و یا همراه وی و همچنین اساتید از الزامات آموزش در کلیه رشته ها ، بخصوص رشته های علوم پزشکی است که لازمست مورد مداقه بیشتر قرار گیرد.
6- بلاتکلیفی در شرح وظایف بیمارستان های آموزشی بعضا" موجب سرگردانی مردم می شود . برای مثال تعیین تکلیف و شرح وظایف متخصص طب اورژانس و مرزبندی آن با وظایف انترن ، رزیدنت و اساتید در بخش اورژانس بیمارستان های دانشگاهی از ضرورت هائی است که اینجانب از مدت ها قبل دنبال می کنم و ضروت دارد با هماهنگی معاون محترم درمان ، نحوه اداره اورژانس در بیمارستان های دانشگاهی تعیین تکلیف شود.
7- تهیه مطالب آموزشی برای همه گروه های هدف بخصوص در مورد بیماری های شایع واگیر و غیر واگیر، ارتقاء کیفیت زندگی در مورد سالمندان و دیگر گروه ها، جمعیت و آثار ناشی از آهنگ رشد کند و منفی آن از رسالت های آن معاونت است که لازمست با پرهیز از مدیریت جزیره ای و بنحو ادغام یافته با هماهنگی معاونت های بهداشت ، درمان ، پژوهش و دیگر معاونت های ذیربط اقدام فرمائید .
8- استفاده از روش های نوین آموزشی ، دانشگاه مجازی و آموزش از راه دور و بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی برای کلیه گروه های هدف از مسئولیت های اساسی آن معاونت محترم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
9- تعریف جایگاه علمی طب سنتی و طب مکمل در آموزش علوم پزشکی و ادغام آن در نظام ارائه خدمت و تعیین محلی برای ارائه این خدمات در بیمارستان های دانشگاهی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است . بدیهی است در صورتیکه جنابعالی و همکاران ارجمندتان عالمانه به این امر مهم نپردازید بی تردید مورد دست اندازی و تاخت و تاز افراد غیر علمی ، غیر حرفه ای و سودجو قرار خواهد گرفت و مردم نیز از این بابت زیان خواهند کرد.
10- قرار گرفتن دانشگاه ها در طراز بین المللی ، خلق ثروت با پیوند آنها با پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و نقش آفرینی در اقتصاد ملی نیز مقوله ایست که برنامه ، پیگیری مستمر و هماهنگی بیشتری با معاونت محترم پژوهشی را می طلبد وشایسته است در این راستا نیز گامهای موثری برداریم .
توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم .

 


سه شنبه ١ بهمن ١٣٩٨ ١١:٥٢ News ٢٥٦٤٤

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 






صفحه اصلی سایت

 

 

 

نمایش خبر

کارگاه معرفی برنامه پزشک پژوهشگر
نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی نوید
دانلود فیلم های آموزشی سامانه نوید
نخستین پویش صوتی در یاددهی و یادگیری علوم پزشکی
برگزاری آزمونهای گواهینامه و دانشنامه تخصصی در دانشگاه
پیام معاون آموزشی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید
تغییر سامانه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از lms به نوید همزمان با سراسر کشور
شکیل ستاد رفاهی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف پایش و نظارت بربهبود مستمر امور رفاهی و معیشتی اعضای هیات علمی
ارائه تمامی دروس تئوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به صورت مجازی
رقابت 530 داوطلب در آزمون پذیرش دانش آموز بهیاری هنرستان های بهیاری دخترانه و پسرانه سراوان و خاش
ارتقاء کیفی آموزش اولویت اصلی ما در جذب اعضای هیئت علمی است
تولید بیش از 10 هزار محتوای آموزشی درسی مجازی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نیمسال گذشته و بارگزاری بر سامانه Lms این دانشگاه
درخشش دانشجویان علوم پزشکی زاهدان در مرحله نخست دوازدهمین دوره المپیادهای علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور
یکم شهریور ، زاد روز حکیم بوعلی سینا و روز پزشک بر تمامی پزشکان دلسوز و زحمتکش مبارک باد
کنکور دیگری هم همزمان با کنکور سراسری در زاهدان برگزار شد.
محرّم، زیباترین نگارخانه در قلب هستی است که زمین و آسمان و ملک و ملکوت و عرش و فرش را شگفت زده کرده است. فرارسیدن ماه محرم تسلیت باد.
در برگزاری آزمون ها تمام پروتکل های بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با دقت اجرا شده است
حضور 21 داوطلب مبتلا به کرونا در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی
برگزاری آزمون دستیار تخصصی بالینی

محتوای مرتبط